Lukács 13, 31-35

Ez az igénk három komoly akadályozó tényezőt említ. Vizsgáljuk meg, hogy ezek akadályozhatják-e Istent az ő üdvtervének megvalósításában. A Teremtő „legyen” szavát blokkolhatja-e az ijesztés, a hatalom ravaszsága, a népének kemény ellenállása?

IJESZTÉS. A farizeusok arra hivatkozva, hogy Jézus életveszélyben van, kívánnak megszabadulni Jézustól. Jézus azonban egyértelművé teszi, hogy munkáját hitből és engedelmességből az Atya menetrendje szerint végzi, ezért elijeszteni őt nem lehet! Az ijesztő oroszlán ordít, de Isten népét el nem vesztheti. Így halljuk meg mi is Urunk „ne félj” szavát!

A HATALOM RAVASZSÁGA. Heródes egész uralkodói házát jellemezte az erőszak és a ravaszság mesteri alkalmazása. Isten tervének megvalósulásával szemben azonban ez is csak porszem. Jézust és ügyét csak egyszer és az Atya terve által kijelölt helyen lehetett halálba adni. A golgotai kereszt azonban a kegyelem és Isten szeretetének végérvényes győzelmét valósította meg. Jézust és ügyét semmilyen hatalmi ravaszság sem semmisítheti meg. Erre esélye sincs, Jézus uralkodásának nem lesz vége. Ereje ott is megmutatkozik, ahol a sátán királyi széke van. (Jelenések 2, 13)

NÉPÉNEK KEMÉNY ELLENÁLLÁSA. Ennek visszatartó ereje jóval jelentősebb az előbbi kettőnél. Jézus számtalan próbálkozása, hogy kapcsolatát Jeruzsálemmel a legbensőségesebbé tegye, rideg elutasításra talált. Mindezek tényét és következményét átérezve a Megváltó sírva fakadt, amikor szamár hátán bevonult a városba. Isten terve azonban itt sem fulladt kudarcba. Jeruzsálem nem jut Sodoma sorsára, mert fogadóhelye lesz a dicsőségben visszatérő Úrnak. Ekkor a legkeményebb szívek is ellágyulnak. „Áldott, aki jön az Úr nevében!” – kiáltják majd.

Ámen